Blog

10.11.2022

Zaznamenali jste iniciativu #mesicferovychcen ? Přibližuje zákazníkům, co se skutečně skrývá za cenou produktu.

A protože budu brzy otvírat krabici s našimi novými tisky, přiblížím vám práci pro #pohlednictvi. Možná tím odhalíme, proč takových obchodů, není tolik.

- motivy vybírám, tak, že mi někdo něco nabídne, nějaké objevím (sleduji celou řadu umělců a i to je vlastně časově dost náročné) a nebo mám vlastní návrh a hledám realizátora.

- vlastní návrh s realizátorem je nejtěžší disciplína – v tuhle chvíli provozuji eshop již 8 let, takže mám celou škálu lidí na které se obrátit, ale pokud hledáte někoho nového, je potřeba mu to vysvětlit. Každý, kdo nedělá pohlednice se podivuje, že by lidé pohlednice kupovali a nebo že je někdo dělá. Teď už je to snadnější, eshop stojí, funguje a tak mi to ti lidé věří. V prvních chvílích bylo i náročné někoho sehnat, protože se báli, abych jim díla nepoužila jiným způsobem nebo je odradila cena.

- proč nestahuji fotky z freebank? Vždyť člověk jen vybere obrázek, stáhne a je to… Myšlenka dobrá, leč nelegální. Obrázky z free bank jsou opatřeny licencí a všechny obsahují to, že se nesmí tisknout ve stáhnuté podobě na produkty. Pohlednice jsou přímá, komerční kopie, takže i v placených bankách je to nejdražší licence a to se v počtech, které my tiskneme, téměř nevyplatí.

- řekněme, že máte nápad, máte umělce. Je potřeba vyladit produkt jako takový, domluvit přesné zadní strany, jak by pohlednice měla vypadat, jak bude uložena v e-shopu (v tuhle chvíli se už můžeme bavit i o desítkách mailů při první realizaci, další jsou snadnější, jen se kontroluje, zda se nic nezměnilo).

- musíte mít tiskárnu s kterou spolupracujete, ne ledajakou, ale takovou, která umí opravdu dobrou práci, přece nebudete dělat produkty, které si může nechat vytisknout každý. V tiskárnou musíte hlídat další spoustu věcí – aby byl dostatečný počet motivů na archu, opět zadní strany, termíny dodání, škály produktů, které vám jsou schopni nabídnout. Občas nějaká tiskárna skončí a vy jste na začátku. Protože třeba když se řekne tloušťka papíru, pořád to neznamená, že je to papír, který očekáváte, takže do prvních tisků vlastně je to takové kouzlo

- když přijde pohlednice z tisku je potřeba všechny kusy zkontrolovat (reklamace není neběžnou součástí hry) – může přijít se špatnými ořezy, i když jste vše zkontrolovali můžou být špatně zadní strany, chyby v barevnosti, chyby v opatření laminem, může to dostat nějaké rány cestou...

V tuto chvíli v tom celém už lítá hromada peněz a ještě netušíte, zda jste ty motivy vybrali dobře.

- v další fázi je nutné udělat import – pohlednice dostat na web, otextovat, zařadit, ocenit, přidat slova na které jsou k nalezení, přiřadit unikátní čísla. V tomto bodě se zastavím a jen připomenu že i web si ladíme samy. Každou ikonu, drobnost je nutno řešit. Snažíme se to vylepšovat, jde to pomalu…

- pohlednici je potřeba najít místo ve skladu, podle autora či podle žánru, podle očekávaného prodeje, aby se mi dobře hledala (taky musíte pořídit ty skříně a všechnu techniku s kterou pracujete)

- pohlednici máme na webu, kde je dalších 4000 produktů, takže je potřeba i dát vědět světu, že tam je něco nového – správa IG účtu (jak mi asi dlouho trvalo napsat tento článek), správa FB, svět se pořád mění a ním i technologie a náročnost uživatelů na kvalitu obsahu. Připravíme pohlednice pro fotografku, aby fotky na sítě byli TOP a fotografce pak zaplatíte.

Takže pohlednici máme skladem, je krásná, na IG ji srdíčkují lidé a na webu pípají objednávky, co teď? Čas oslav? Ještě počkat...

- jde se balit, do čeho, za kolik, aby se to nepoškodilo, kde ten obalový materiál uložím, když ho pořídím za výhodnou cenu, je ekologický? Máme tu další kupu práce a otázek, které je nutno vyřešit. Je potřeba pořádně, asi všichni známe ten pocit, jaké to je vybalit něco s poškozeného a i nám se to při přijmu zboží stává. Třeba velkoobchody to nechávají lítat v obřích krabicích a moc je netankuje, že rohům to dává dost na frak.

- máme zabaleno, máme smlouvy s dopravci, nemáme tak vysoký denní limit zásilek, takže nezbývá než se obléknout a vyrazit na poštu či zásilkovnu. Nejbližší je od nás 10000 kroků(když to jdete pěšky splní se vám denní limit chůze).

Pohlednice je u vás doma? Hurá, nezbývá se než se začít radovat, komunikovat se zákazníky, s účetní, založit faktury, psát články, vylepšovat web, tisknout vizitky, dělat něco navíc, být aktivní v komunitě, komunitu vytvářet, jezdit po trzích (to je kapitolou samo o sobě co se do náročnosti týká), vymýšlet nové produkty, sledovat vývoj na trhu, dlouhodobě i krátkodobě plánovat, dělat průběžné inventury, navštěvovat výrobu i umělce, dobře se rozhodovat, aby v prodeji nebylo něco, co se neprodává, pro některé zboží jezdit osobně. A celý ten produkt udržet v hladině, aby se vám to prodávalo a lidé to kupovali, zaplatit daně.

Trochu se nechat diskvalifikovat z různých možných podpor, protože přece nejsem ani řemeslník, ani výrobce? No zřejmě to tak bude… vůbec nezpochybňuji, to že ty motivy nemaluju, upřímně v tom si říkám, že je sice super se přímo s umělcem potkat, ale co dělá jeho kreativita pokud bude dělat vše viz tohle, co dělám já? Mohla by být potom i podpora lokálních prodejců či realizátorů?

Kolik, že ta pohlednice stojí? 10Kč – v tom je schováno vše, co bylo vypsané nahoře, provize autorům, tisk, daně, poplatky, správa e-shopu, moje odměna a taky rozvoj. Je jasné, že se vůbec nedá diskutovat o tom, že bych to dělala pro pár pohlednic. Je potřeba prodat doslova stovky pohlednic, aby to dávalo smysl.

Jo a víte, co je červený prapor? „Proč stojí poštovné tolik, když chci jen pár pohlednic?“ Protože, to přece nedokážu ovlivnit. Já cenu poštovného neumím změnit, nejsou to peníze, za které si koupím oběd, ale zase je hned přepošlu dál.

Proč nakupovat pohlednice na pohlednictvi? Tvoříme v Čechách kvalitní pohlednice s přímou podporou autorů.

5.1.2020

#vyzvazpohlednictvi
Milovníci pohlednic, pozor, vymyslela jsem pro nás (vás) hru pro tento rok :-)
A čím víc se nás zapojí, tím větší to bude sranda...
Pravidla hry jsou:

1. Každou neděli vymyslíme a na Instagramu a FB zvěřejníme jednu výzvu a bude týden na splnění
2. Označíte ji #vyzvazpohlednictvi nebo přidáte do komentáře na FB a nebo ve stories na IG označíte nás
3. My to budeme sdílet a uvidíme, jak se který týden komu vede
4. Občas tu a tam náhodně někoho vybereme a ten od nás dostane malý dárek

Jak zjistím jaká je výzva:

- každou neděli se vyhlásí nová výzva, budou to různé úkoly s pohlednicemi, zdobením, kreativitou, tvůrčím psaní apod.
- zadání bude na instagramu pohlednictví @pohlednictvi.cz a na FB skupině pohlednictvi
- o aktuální výzvě bude i informace ve skupinách v příspěvku o výzvě, ale pouze informativní, že je vyhlášené další kolo.

Jak se k výzvě přihlásím?

- hlásit se nemusíte, hotovou pohlednici podle zadání vyfotíte pod komentář a nebo přidáte na Instagram a označíte (abychom ji uviděli) buď #vyzvazpohlednictvi a nebo @pohlednictvi.cz (stories).

Musím plnit každý týden?

- nemusíte, pokud se vám úkol líbí a máte chuť si to vyzkoušet tak hurá do toho

Komu mám tyto pohlednice posílat?

- to je na vás, penpalkám, v rámci postcrossingu, kamarádce a nebo na stránce https://www.facebook.com/pohlednictvi.cz/ je v připnutém příspěvku fotka – slouží jako nástěnka inzerátů pro hledání penpals pro tuto vývzu

Musím malovat a nebo mohu použít samolepky?

- řešení je na vás, doporučuji řídit se zadáním, protože pak může být úkol se samolepkou. Ale je to vaše pohlednice, váš kreativní prostor. (např až bude úkol s pečetí, můžete ji namalovat, dát tam samolepku a nebo použít opravdu vosk... je tolik možností..)

Co když uvidí příjemnce pohled dříve než ho dostane?

- výzva trvá týden, klidně ho pošlete a postnout ho můžete den/dva poté :-)

 

To je na tom to nejlepší, zadáme krátké zadání a uvidíme, kolik lidí a co vymyslí.

Bonus: jednou měsíčně vyhlásíme vítěze z přihlášených lidí a může od pohlednictvi.cz vyhrát nějakou hezkou cenu :-)

 

Tak, kdo jde do toho? :-)

Jednotlivá zadání:

5.1. Nahraď co nejvíce slov namalovaným obrázkem

12.1. 

 

27.11.2019

Pohlednictvi a SPOLUpráce

Pokud si budou číst naši autoři následující řádky, tak mi prominou. A vzpomenou si na těch 300 mailů, co jsme si spolu prohodili, než se domluvila nějaká spolupráce. Obzvlášť si vzpomenou ti, kteří do té doby brali pohlednici jako zanedbatelnou nic neříkající část světa a vůbec je nenapadlo, že by to někoho mohlo dělat šťastného, někoho jako jsem já a jako jste koneckonců pak i vy...

Přišla mi otázka: „Proč ty se s tím tak babráš, proč spolupracuješ přímo a proč nenakupuješ v bankách a je to, ne?“

Dnešní téma je, proč nenakupujeme fotky ve foto bankách a proč spolupracujeme přímo s autory. (ano chytrý šťoural by si hned všiml a řekl „Helé ale proč to píšeš, když tam máš cca10 motivů z banky? Odpovídám "Je to z creativmarketu, Zlatíčko. Z dob, před změnou licencí. Proč mě to nenaplňuje, vysvětlím dál..“

V tuhle chvíli je to s fotobankou takhle – většina z nich má v pravidlech, že si nesmíte printovat pohlednice ve výrazně nezměněné podobě a nebo prostě vůbec. Leda s rozšířenou licencí, což je ekonomický nesmysl. Takže klasické fotobanky můžeme rovnou poděkovat a potichu zase zabouchnout. Pokud možno se moc nerozhlížet... ať mi pak není smutno..:D – prostě to nejde.

Kreativmarkety – vhů, tam to začíná být zajímavý, protože kreativní věci a zkoušení si různých grafických programů a tak... Navíc autor dostává rovnou zaplaceno – je to něco jako aukce, každý autor tam má vlastní krámeček. To už je mi sympatické a pořád se chystám, že do budoucna možná ještě vymyslím něco víc...

Free banky, které mají také ty stejné licence, že nesmíš je použít na pohlednice, nesmí být v nezměněné podobě a tak dále a tak dále... Prostě se to nesmí.

Zkrátka buď se to nesmí a nebo mi to nedává ekonomicky smysl no a hlavně...Pokračujem dál, ať se konečně dostanu k jádru pudla...

Ptali jste se mě, proč si tam nebereš obrázky a netiskneš, tak pokud nestačí to, co je psané nahoře tak tu mám pár dalších dobrých důvodů:

- rodiče mě vždycky učili „Neber si, co ti nepatří“. (kdo to tam dal, můžu si to vzít jen tak?)

- taky mi říkali „Když si chceš vzít kousek čokolády, tak se zeptej“ (koho?)

- v neposlední řadě mi říkali „A poděkovala jsi hezky?“ (komu, jak?)

Tak na tyto otázky bych musela odpovědět tak, že bych je určitě nepotěšila

A tak spolupracuji přímo s autory a mám radost protože:

- podporuji české a slovenské umění

- podporuju lidi, kteří se živí svou vášní

- podporuju lidi, kteří se chtějí živit svou vášní a boji se ještě chvilku udělat ten krok a spolurpáce se mnou jim dodává sebevědomí

- za každou korunou, kterou pošlu tímto směrem, vidím někoho, kdo si plní sen

- za každou korunou jsou konkrétní lidé, konkrétní rodiny

- v neposlední řadě, jsme s mnohými už víc než jen obchodní partneři, občas si postěžujeme, poradostníme, podržíme v těžších chvílích...(děkuju :-) )

A víte co je na tom úžasné? Že za každou spolupráci je spolupráce, protože ti autoři to mají úplně stejně se mnou. Tak jak já vidím je, že oni si plní sen, jsou konkrétní a skvělý, že do toho se mnou šli, tak oni úplně stejně vidí mě. Taky si plním sen, taky mám radost, taky mi to přináší jistou volnost a jistou práci. A to je úplně famózní. Ne nadarmo je to SPOLUpráce. Jeden bez druhého nejsme. Že jsme někdo, koho to baví, že jsme konkrétní lidé, osudy, vášně, radosti, chvilky zda to vyjde a bude se to líbit. To jsme MY a jsme v tom VŠICHNI.

Ta druhá část slova spolupráce nejde vypustit, z každého koníčka, který se stane prací, tak se trochu stane prací... ale o tom až jindy.

Tohle je odpověď na to "A jak vy to máte se spolupracemi? Proč si to neusnadňujete?"Protože to ostatní, to prostě není cesta.

Myslím, že cesta, kterou jsem se vydala , když jsem před 5 lety otevřela šuplík a řekla si, tak sem si budu dávat věci z pohlednictvi, je ta správná. Že spolupráce s autory má smysl a je to jediná cesta, kterou se lze vydávat. Protože o tom to je, není to jen o tom vytvořit něco a vydělat peníz. Jde o to vytvořit něco krásného, vydělat peníz a nikoho u toho nekopnout, ale naopak podpořit.

Je to o tom, že přesně to děláme. Děláme „malou radost každý den“ sobě, autorům, nám.

 

 

20.11.2019

Vznikla samolepka - "Děkuji"                                                   

Děkujeme!
Děkuji za Vaše nákupy, za to že se k nám vracíte. Děkuji, že posíláte pohlednice a děláte radost sobě i dalším lidem.Děkuji, že mě motivujete k další práci. Děkuji našim úžasným autorům. Děkuji, že si mohu plnit svá pohlednicová přání. Děkuji, že mi při každém pípnutí zprávy s objednávkou poskočí srdce radostí. Děkuji za každý balíček se zbožím, který rozbaluji se zatajeným dechem. Děkuji Vaše zpětné zprávy na mailu, ve schránce i na heurece. Děkuji, že máte pochopení, že za pohlednictvim stojí naše rodina a já a že občas chybuji. Děkuji, že díky Vašim objevkám můžu posílat objednávky autorům a ty jsou nadšení, že se mohou takto prezentovat. Děkuji, že jsou zde ti, co mě podrží, když se bojím jít dál.

Prosím, dělejte si radosti, ať se tento kolotoč může točit dál! Děkuji...
Jedna samolepka, tisíc slov! Děkuji!

PS: Kdyby někdo hledal tuto samolepku, tak ji zatím nenajde, vznikla jako poděkování pro Vás, naše zákazníky. Lepím ji na obálky s dárkem k objednávce :-)

13.11.2019 

Krásný den,

píše se 13.11. a dnes je ten den, kdy píšu první řádky svého blogu.

Důvod je ten, že jsem dnes přemýšlela, co vám ukážu na Instagramu. Když jsem to fotila, zjistila jsem, že je toho tolik, co bych chtěla říct a o čem bych chtěla mluvit, ale stále jsem nenašla vhodný prostor.

Zde na pohlednicvi.cz a mém blogu bych Vás psanou formou chtěla seznámit s produkty, ze kterých mám radost, s pohlednicovými hry, s DIY nápady. Představíme si lidi se kterými spolupracuji. Popovídáme si o zajímavostech ze světa pošty, ale i tom, co mě na pohlednicích někdy zlobí. Prostě vše, co mě napadne ohledně pohlednic a mého malého postcrossingového světa.

Těším se na napsanou :)

Lucie